Neprehliadnite

Pre náročných

 

Kia Sorento vyrástla vo všetkých smeroch. Nielen v rozmeroch, ale aj v kvalite. Jednoducho v celej svojej podstate.

Text Peter Varga foto autor

 

Dizajnérom sa podarilo vytvoriť elegantné auto, ktorého uhladené tvary sa páčia širokej škále motoristov na rôznych kontinentoch. Hoci oproti svojmu predchodcovi riadne podrástlo, nepôsobí neokrôchane ani ťažkopádne. Obzvlášť vydarená je maska chladiča. Namiesto zvyčajnej mriežky ju tvoria akoby samostatne vystupujúce telieska v tvare diamantu. Dokonca aj na pohladenie je maska veľmi príjemná, pretože všetky telieska sú zaoblené.

HIRES-image114779_c

Vstúpte, prosím!

Po otvorení dverí vás Sorento začne mámiť svojimi kúzlami. V prahoch sa červenou farbou rozsvieti nápis Sorento, v interiéri vás potom opantá prístrojová doska, ktorú v Kii nazývajú „wrap around“. Jej podstatou je oblúk pod čelným sklom, ktorý plynulo prechádza do dekorov dverí a tým opticky rozširuje kabínu. Nežnou rečou sa vám budú prihovárať aj kožené poťahy, dekoračné prvky pripomínajúce leštený hliník, rafinovane umiestnené plochy s lesklým klavírnym lakom, hliníkové pedále, ale aj LED osvetlenie interiéru. A svoje čary na vás budú skúšať aj technológie.

Fotogalerie-Kia-Sorento-2015-Kia-Sorento-Inter-Kia Sorento - Interior 11

Digitalizácia

Uprostred prístrojového štítu je digitálny displej rýchlomera a palubného počítača s takou dokonalou grafikou, že si v prvom momente ani neuvedomíte, že rýchlomer je digitálny. Na vrchole prístrojovej dosky je zasa 8-palcový dotykový displej informačno-zábavného systému a navigácie. V druhom stupni výbavy dostávate aj prémiový audiosystém Infinity s 9 reproduktormi a subwooferom. Významnou novinkou je kamerový systém, ktorý poskytuje pohľad na auto z vtáčej perspektívy, ale aj špecifické pohľady – širokouhlý pohľad dopredu alebo dozadu, pohľad na pravý alebo ľavý zadný roh auta či na pravé alebo ľavé predné koleso.

2015-kia-sorento-gets-uk-starting-price-tag-of-28795_3

Nechýba automatický parkovací systém, ktorý dokáže zaparkovať medzi autá pozdĺžne aj priečne. Pribudlo čítanie dopravných značiek zakazujúcich predbiehanie či obmedzujúcich rýchlosť. Systém je navyše prepojený s navigáciou. Ak napríklad vojdete do obce, okamžite sa zobrazí päťdesiatka – aj keď na začiatku obce nebude príslušná rýchlostná dopravná značka. A na záver ešte jedno významné plus: dvere teraz kompletne prekrývajú prahy, takže pri nastupovaní a vystupovaní si nezašpiníte nohavice.

2014-kia-sorento-shifterjpg

Variabilita

Pri rázvore osí náprav 2 780 mm, šírke auta 1 890 mm a vysokej stavbe kabíny ani nemusím zdôrazňovať, že aj pasažieri vzadu majú kráľovský priestor. Najmä na nohy majú oveľa viac miesta ako v predošlej generácii. Zadné sedadlá sú delené v pomere 40 : 60 a možno ich samostatne posúvať dopredu a dozadu a tiež nastavovať sklon operadiel, a to v extrémne širokom rozsahu. Môžete ich postaviť do kolmej polohy a zväčšiť tak priestor na batožinu (hoci golfové vaky sa zmestia aj pri základnom usporiadaní) alebo sklopiť dozadu pod veľkým uhlom a zabezpečiť tak oddychovú, takmer ležiacu pozíciu.

Kia1

Po preklopení operadiel dopredu vznikne celkom rovná podlaha a môžete prevážať chladničku. Pod batožinovým priestorom sú dve priehlbne. Zaujímavosťou je tzv. back-up otváranie batožinového priestoru. Stačí, ak máte pri sebe Smart kľúč a postavíte sa za vozidlo. Po krátkom čase sa veko batožinového priestoru otvorí automaticky – bez toho, aby ste čokoľvek urobili. To je super funkcia, ak máte plné ruky.

Potrebujete viac?

Vznetový agregát 2,2 CRDi VGT vyvinie 200 konských síl a veľmi slušných 441 Nm krútiaceho momentu, čo zabezpečuje vozidlu až prekvapivú dynamiku. Pritom je dostatočne úsporný, veď priemerná spotreba 8,4 l/100 km je pri takomto aute výborná hodnota. Šesťstupňová automatická prevodovka radí absolútne bezproblémovo – rýchlo a precízne. Tlačidlom Drive Mode na stredovom tuneli si môžete navoliť tri režimy: Normal, Eco a Sport, pričom samotnému autu najviac sedí prvý z nich.

2014-kia-sorento-wheeljpg

Rozmaznáva komfortom

Sorento si zachovalo príjemne mäkké naladenie podvozka a pridalo citeľne lepšie odhlučnenie a lepšiu filtráciu prenosu rázov do karosérie. Napriek mäkkému podvozku a vysokej hmotnosti je Sorento aj pri rýchlej jazde celkom stabilné. Vďaka pohonu všetkých štyroch kolies tomu sa ku svojmu obľúbenému golfovému ihrisku, ale aj k lyžiarskemu stredisku či na chatu dostanete za každých okolností. Dodajme, že svetlá výška vozidla je 185 mm, rovnako ako pri predošlom modeli.

 
 
 

Komentáre sú uzatvorené.

 
 
Peliculas Gratis Online Peliculas Online TV Peliculas & CINE Peliculas Latino Online Peliculas5 TV AltaPelicula Online Peliculas Audio Latino PeliculasHD TV latinopeliculas.tv peliculas10.tv