Neprehliadnite

V obleku aj v športovom

 

Kia novou Optimou SW dokázala, že aj veľké kombi môže byť pekné. Hoci sú dnes v móde skôr crossovery, z pohľadu priestoru a pohodlia pre rodinu je Optima SW veľmi zaujímavou alternatívou.
Text Peter Lacena, foto autor

Kia Optima SW sa dizajnom exteriéru a interiéru radí skôr do konzervatívnej než do krátkodobo ohurujúcej skupiny automobilov. Vydarený dizajn karosérie dobre maskuje nielen celkové rozmery vozidla, ale aj batožinový priestor so základným objemom 552 dm3. Pri nakladaní batožiny poteší nízko položená nakladacia hrana, pravidelný tvar dna, ako aj to, že piate dvere ovláda elektromotor. Interiér je kvalitne vypracovaný, plusové body zbiera aj za použité materiály a ergonómiu. Všetko je teda tam, kde by ste to čakali. A týka sa to ovládacích a informatívnych prvkov, ako aj odkladacích priečinkov. Verzii GT-Line sa navyše darí zvýrazňovať detaily, ktoré by v základnej asi zostali nepovšimnuté.

Takmer TOP

Sériové vybavenie verzie GT-Line obsahuje všetko, čo by sme od auta tejto kategórie očakávali. Perforovanou kožou čalúnené sedadlá sú, samozrejme, vyhrievané a aj odvetrané, vyhrievaný je aj volant. Je potešiteľné, že v prípade vyhrievania sedadiel mysleli v automobilke aj na zadných pasažierov. Z mimoriadne bohatého zoznamu sériových prvkov spomeňme automatickú klimatizáciu, navigáciu, celú batériu prvkov aktívnej a pasívnej bezpečnosti až po inteligentný tempomat.

Riadiaci počítač systému dokáže vyhodnocovať informácie od snímačov veľmi rýchlo, vozidlo zbytočne nepanikári, na situáciu reaguje dostatočne skoro, a tak v prípade priblíženia sa k prekážke auto nemusí panicky brzdiť. Jazda je teda komfortne plynulá. Systém dokáže vozidlo aj úplne zastaviť, na následný rozbeh treba iba jemne pridať plyn. Ďalšou výbavou, na ktorú sme si pri jazde preplnenými a často veľmi úzkymi uličkami v centre mesta radi zvykli, je pohľad na okolie vozidla z vtáčej perspektívy. V spätných zrkadlách, prednej maske a piatych dverách má Optima SW zabudované kamery, a tak máme prehľad o tom, čo sa okolo vozidla deje. Táto funkcia príde vzhľadom na rozmery karosérie vhod a výrazne spríjemňuje manévrovanie s vozidlom.

Nielen pre dvoch

Interiér vozidla, vďaka rázvoru 2 805 mm, ponúka na zadných sedadlách mimoriadny priestor pre nohy, veľmi pohodlne sa za seba posadia aj dvaja basketbalisti. Celkovo luxusný pocit z kabíny podčiarkujú vyhrievané zadné sedadlá, predné sú nielen vyhrievané, ale aj odvetrávané. Pridanou hodnotou karosérie kombi by mala byť výborná variabilita, a tak sa pozrime na to, aké možnosti Kia Optima SW v tejto oblasti ponúka. Ja viem, len ťažko si dokážete predstaviť, že by sme do takého fešáckeho interiéru nakladali tovar či nebodaj náradie. Jedna vec je, či by sme to tomuto autu spravili, a druhá, či nám to svojou koncepciou umožňuje. Poďme to teda aspoň vyskúšať.

Priestor pre golf

Po otvorení piatych dverí máme k dispozícii objem 552 dm3. V prípade sklopenia zadných sedadiel (možno ich sklápať z batožinového priestoru) sa priestor na prepravu nákladu zväčší na 1 686 dm3. Pri manipulácii s nákladom oceníte nízko položenú nakladaciu hranu a tiež šírku nakladacieho otvoru. Operadlo zadných sedadiel je delené na tri časti v pomere 40 : 20 : 40, a tak môžeme variovať medzi priestorom pre zadného pasažiera a priestorom na uloženie nákladu. Vďaka dlhému rázvoru naložíte do vozidla so sklopeným zadným operadlom predmet s dĺžkou minimálne 1 890 mm (sedadlo spolujazdca v zadnej krajnej polohe).

Ak by sme ho však posunuli do prednej krajnej polohy, priestor by narástol na hodnotu 2 210 mm. Batožinový priestor vozidla je vybavený praktickými priečkami na ukotvenie batožiny, ktoré sa posúvajú v koľajničkách. Manipulácia s nimi je jednoduchá, po aretácii vo zvolenej polohe držia pevne. Tento prvok výbavy funguje veľmi dobre a jeho službu oceníte v prípade, ak do vozidla naložíte krehkejšie veci, ktoré by vám inak počas jazdy putovali po celom batožinovom priestore a hrozilo by ich poškodenie.

Vyberte si

Elegantne strihnuté športové kombi Kia Optima SW je k dispozícii v štyroch stupňoch sériového vybavenia – Silver, Gold, Platinum a GT Line. Pod prednú kapotu je na výber dvojica štvorvalcov. Benzínový 2,0 CVVL (120 kW/163 k) a turbodiesel 1,7 CRDi VGT (104 kW/141 k). Komu by sa to málilo, má k dispozícii ešte špičkovú verziu GT, ktorá je tým správnym kráľom modelového radu nielen z pohľadu sériového vybavenia, ale aj motorizácie. Pod prednou kapotou má totiž prepĺňaný benzínový dvojliter 2,0 T-GDi s maximálnym výkonom 180 kW (245 k).

Značky:

 
 
 

Komentáre sú uzatvorené.

 
 
Peliculas Gratis Online Peliculas Online TV Peliculas & CINE Peliculas Latino Online Peliculas5 TV AltaPelicula Online Peliculas Audio Latino PeliculasHD TV latinopeliculas.tv peliculas10.tv