Neprehliadnite

Športovejšie a inteligentnejšie

 

Audi A4 prešlo najväčšou zmenou vo svojej 22-ročnej histórii. Je športovejšie pritom pohodlnejšie, ale najmä oveľa inteligentnejšie ako kedykoľvek predtým.

Text Peter Varga, foto autor/archív

Hoci je nová A-štvorka z pohľadu dizajnu skôr evolúciou predošlej generácie, celkovo pôsobí športovejšie. Dokonca aj jej kombi verzia Avant. Športový pocit vás neopustí ani v interiéri. Už samotný hlboký posed je fantastický – ak chcete športový, ak chcete ležérny. Sedadlá sú široké a výborne tvarované. Športový dojem umocňuje aj stvárnenie prístrojovej dosky. Usporiadanie jednotlivých prvkov, obklady z pravého dreva, pochrómované dekoračné prvky z nej robia doslova pastvu pre oči.

Audi A4 Avant 3.0 TDI quattro

K tomu si prirátajte kožené poťahy sedadiel a lakťových opierok, výplne dverí z alcantary, do detailov prepracované osvetlenie interiéru s možnosťou zmeny témy, resp. farby podsvietenia (od červenej cez modrú, fialovú, zelenú až po bielu), ale aj vysokú výbavu a ocitáte sa v priestore, ktorý do bodky reflektuje renomé prémiového auta. Cez celú prístrojovku sa ťahajú výduchy. Ani široká časť pred spolujazdcom nie je atrapa. Dá sa otvoriť alebo zatvoriť. Ďalšou parádičkou je virtuálny prístrojový štít, ktorý poskytuje rôzne zobrazenia a čiastočne ho môžete prispôsobiť vlastným preferenciám.

Audi A4 Avant 3.0 TDI quattro

Proti prúdu

Konštruktéri sa dnes doslova predháňajú, kto ponúkne väčší dotykový displej. A, žiaľ, aj vo vymýšľaní komplikovanejšieho menu, resp. ako schovať virtuálne tlačidlá často používaných funkcií. Audi ostalo verné klasickým mechanickým tlačidlám. Všetky často používané funkcie (klimatizácia, vyhrievanie sedadiel, intenzita podsvietenia prístrojov, hlasitosť audiosystému, štart-stop systém, voľba jazdných režimov…) sa ovládajú takýmito tlačidlami.

Audi A4 Avant 3.0 TDI quattro

Aj v menu MMI sa pohybujete pomocou niekoľkých hardvérových tlačidiel a už tradičného multifunkčného otočného ovládača na stredovom tuneli. Samotná plôška ovládača je dotyková. Umožňuje, aby ste písmenká a číslice zadávali priamo písaním na túto plôšku. Na osem tlačidiel pred otočným ovládačom si môžete uložiť rôzne funkcie.

Dynamic photo, Colour: Tango Red

Priestor

Dvaja pasažieri budú mať na zadných sedadlách dostatok miesta vo všetkých smeroch. Tu však hlboký posed nie je taký fajnový ako vpredu, pretože si nemôžu narovnať nohy. Ďalším prvkom, ktorý limituje priestor vzadu je mohutný stredový tunel. Pri verziách s pohonom quattro je to však nevyhnutnosť. Batožinový priestor poskytuje v základnom usporiadaní 505 dm3. Príplatkový prepracovaný organizér pomáha definovať presnú polohu golfových potrieb.

Otáčok sa neštíti

Rozumnou voľbou je dieselový dvojliter s výkonovým potenciálom 190 konských síl. Jeho silu cítite už od zhruba 1 600 otáčok, v najlepšom svetle sa ukazuje v strednom pásme, ale ak podržíte plyn, potom sa ručička otáčkomera nebude štítiť atakovať hranicu červeného poľa. Motor je pritom tichý (dokonca ani za studena nevydáva ostrý kovový zvuk typický pre vznetové motory) a smerom do kabíny je krásne utlmený. Po vibráciách ani chýru, ani slychu. To všetko by však malo byť u prémiových značiek samozrejmosťou.

Audi A4 Avant 3.0 TDI quattro

Už menej samozrejmá je veľmi nízka spotreba paliva. Nie je problém jazdiť s priemernou 5,5 l/100 km – bez toho, aby ste sa brutálne obmedzovali v rozlete. Tomu pomáha aj funkcia „zeleného pedála“. Keď sa blížite k obci alebo inému miestu s obmedzenou rýchlosťou, elektronika vás piktogramom zeleného pedála a piktogramom znázorňujúcim dôvod rýchlostného obmedzenia (križovatka, kruhový objazd…) žiada, aby ste uvoľnili plynový pedál. Ak tak urobíte, auto začne rolovať na voľnobeh a vy sa k danému miestu dokotúľate primeranou rýchlosťou.

Audi A4 Avant 3.0 TDI quattro

Samozrejmosťou sú jazdné režimy efficiency, comfort, auto, dynamic a individual, v ktorých sa mení charakteristika motora a prevodovky, riadenia, podvozka, adaptívneho tempomatu. Je na vás, čo si zvolíte, napríklad režim individual s komfortným nastavením podvozka a dynamickou charakteristikou motora. Audi A4 krásne filtruje nerovnosti, a to aj s 19-palcovými kolesami s nízkoprofilovými papučami. Aj v dynamickom režime si A4 Avant zachováva charakter rodinného auta. Už aj v komfortnom alebo automatickom režime dobre drží stopu. Kombi s dvojlitrovým dieselovým motorom má ambíciu jazdiť úsporne a rýchlo (ale nie vymetať zákruty), slúžiť rodine a reprezentatívnym účelom.

Audi A4 Avant 3.0 TDI quattro

 
 
 

Komentáre sú uzatvorené.

 
 
Peliculas Gratis Online Peliculas Online TV Peliculas & CINE Peliculas Latino Online Peliculas5 TV AltaPelicula Online Peliculas Audio Latino PeliculasHD TV latinopeliculas.tv peliculas10.tv